simple :)

just to share something....

Thursday 25 April 2013

to cut a long short stories?????

hye.. assalamualaikum....
huh!! dah nak hbis semester ni.... bakal bergelar senior la katakan, tapi lama lagi.... so erm yup now... yes as you know.. I'm not a writer with a magician-like ability but but ! I like trying something new. Its kinda something I found from others.. mcm berjela jak intro ni kan.. ni la kerja saya bila xlarat bngun mau buat assignment disebabkan demam tak kebah2.. hihhi ok *( cut this long short story) ..
 
  pot pet pot pet.. bkn mo crita pasal gwiyomi. aduiiii orang sekeliling aku demam gwiyomi.. eh eh eh itu bkn something new yang saya maksudkan... ok.. stop! (cut this long short story.)

  huh!! ok cut my long short stories and now direct to the point. hm.. there is something I would like to confess but I don't know.. then, yeah!! melancholic maybe?? ~~ something force me to voice it out and finally I end up with this.. take a minute to read ok..
      
JENDELA HATIKU

Di luar jendela terhidang sekawah derita 
Bingkisan sepi menghiris hati
Walau berkuahkan air mata ku hirup jua 
Berlauk pauk kan sedu ku santap juga

Tali pusatnya menjadi saksi
Neuron otaknya mengalir di celah lantai
Bibirnya berbicara tanpa vokal
Tulang menulangnya seakan ingin merangkak
Bergerak jemarinya menahan pilu

Hidupnya yang sesaat 
Matanya terbuka tidak melihat
Berhikmah mungkin semua ini
Dia tidak perlu meneropong dunia yang hina
Lahirnya menjadi tamu terhormat di kaki lima
Itu cukup buat aku mengerti

Berselimutkan akhbar murahan
 Sebelum Izrail mengunjung tiba
Tangisnya yang seketika cuma
Menjadi lambang rakusnya nafsu
Dialah mangsa keserakahan
Sebelum mati ibarat sampah

Mana si ayah dan bapanya?
Zuriatmu itu tidak lelah
Dia menunggumu di pintu syurga
Mungkinkah kamu akan kunjung tiba
Yang pasti tujuannya satu
Menuntut hak kehidupan yang kau ragut dari Ilahi.

written _NHAU


     what say you? it is quite interesting to try something new you know... hm.. no more kinda "bored"! at least do something brand new for your own when that "bored" strikes you. maybe you can try to punch a punching bag...
   huh!! tarraaaaa... I know I know... you guys pernah drift??? hmm it was an awesome feeling when you manage to do it in a proper place.. But ok, am I giving you a bad idea?? opps.. it just my long short stories.... you can make it short by exit my entry.. heheh!! hey I'm just kidding... scroll down please.. :P
  
   next page!!!
   hallooo... I'm going to twist my topic. so take it... 

  feeling so free when the breeze blow me softly
if I never had a chance to say hello
I will try to say hye
somehow there is someone holding my hand
lending His shoulder when I'm going to cry

In this world, 
there are always got secrets
something definitely the matter
so write your name on a piece of memory 
to store it forever
write on something you treasure
but to get through tomorrow
you have to leave some behind the door

the past made the present
and always be like that,
encounter your future and make a step forward
that is how life takes your past

as what through my glass
my cornea telling me,
I see a lot!! a lot..
like a slice of cake
I choose not the whipping cream 
but the spongy dimension 
because it gives appearance to the cake
the inner that makes the beauty


written_NHAU



ok so now... what else?? penat sdah saya merapu dkt sini...semakin lama semakin byk nnt rythms tidak bertepian kan.. haha! orang cakap saya ni kuat main main.? huh?? ermmm masyaAllah .... istighfar kejap...  wanna take my nap.. bye... I'm signing out eh wait! don't forget to infect me with your smiles.. it brights others' grey life.. heheh! cuba buat muka gwiyomi sikit then tunjuk dkt saya ya... kalau comel saya senyum . kalau xcomel nanti saya gelak sakan... hahaha!!! (jgn ikut prangai saya ni .. takut nnt kena virus yang xda ubat :P) huh! lepas gelak sakan cuba istighfar kejap.. takut melekat syaiton nirrojim!.. argh!!! cut my long short stories! bila saya mo out ni... please keyboard.. don't speak.. My keyboard masi mau berborak ni... 

huargh!!! keyboard!! sudah2 la... esok esok lagi... byeeeeeeeee
but  it still want me to stick with it... it says "bila kau mau start buat kau punya assignmentS ni??" *kalau la dia boleh brcakap.. haha! aduiiiiii sdah la ana! ini la akibatnya bila kuat makan ice cream.. sweet-mouthed jak lebih..

ok ni betul betul sudah~~ salam sayang dari seorang sahabat yang macam &^&(*   ni .... :)

1 comment: